• La Fundació edita un còmic sobre la vida de Brines i organitza visites guiades per promoure el seu llegat entre estudiants

• La iniciativa es complementa amb una guia didàctica per treballar a l’aula

La Fundació Francisco Brines, amb el suport de l’Ajuntament d’Oliva i de la Generalitat Valenciana, ha presentat La poesia a l’escola, un projecte que vol apropar la figura del poeta a les aules i donar a conéixer als joves el seu espai vital.

Serà a través del còmic Descobrint Francisco Brines, una creació de l’artista Bernat Moreno que repassa en vinyetes la vida i l’obra de l’autor, des del seu naixement fins a la consecució del Premio Cervantes, i una sèrie d’activitats i propostes didàctiques per treballar a l’aula que ha preparat l’escriptor i divulgador Josep Antoni Fluixà. Com a cloenda de l’activitat, entre finals de març i principis d’abril, la Cooperativa Ideari farà rutes literàries pels jardins de l’Elca, destinades a l’alumnat de 6é de Primària de les escoles d’Oliva.

Tal com ha destacat Àngels Gregori, directora de la Fundació, «una de les voluntats de Brines era que tothom fes seu el paisatge que tants versos li havien inspirat». Amb aquesta iniciativa, «convidem els xiquets i les xiquetes, i els seus i les seues mestres, a passejar per un dels territoris escrits més alts de la poesia del segle XX».

La poesia a l’escola ha estat possible gràcies a la implicació de la Direcció General de Cultura i Patrimoni de la Generalitat Valenciana, que encapçala Carmen Amoraga, i de les regidories de Cultura i d’Educació de l’Ajuntament d’Oliva.

Tant el còmic com la guia didàctica, ampliada respecte de l’edició impresa amb més activitats i recursos, es poden consultar i descarregar ací.

Inicio 9 Noticia 9 L’Elca obri les portes de la casa de la poesia als futurs lectors de Francisco Brines